среда, 3 марта 2021 г.

DC-DC перетворювач для живлення міні-комп'ютера.

В процесі експлуатації радіокомплексу в мене виникла проблема живлення вмонтованого в нього комп'ютера. Він живиться від напруги 12 Вольт. Задумка при створенні комплекту була цілком логічна - мінімізувати кількість напруг, якими живиться обладнання. Зараз стандартом де факто є 12 та 5 Вольт. І якщо 12 з хвостиком Вольт можна було отримати з допомогою любого свинцевого акумулятора, то використання мережевих блоків живлення чи LiFePO4 акумуляторів не забезпечує на виході цих потрібних 12 Вольт (хіба що в мережевому блоці є можливість регулювання напруги). Значення вихідних напруг там вищі. Від 13.8 до 14.4 Вольт. Зрозуміло, що при таких напругах комп'ютер можна вивести з ладу. В цій ситуації без перетворювача, на виході якого було би потрібних 12 В, неможливо обійтися. 

Я задався пошуком оптимального перетворювача. Сьогодні на розгляді в мене буде перетворювач від компанії Drok.  Це модель 90483, придбана мною на  Амазоні .  В решті решт виявилося що не лише Drok її виготовляє. Достатньо в пошуковику ввести код плати YH11060D і можна придбати її в Україні в три рази дешевше. Фото виглядають наступним чином.

Вигляд зверху.


Знизу вона виглядає так.


Мене здивувало, що флюс не змитий і деякі елементи криво запаяні. Ну добре, може це виключення, але воно підтвердило правило, що ці плати погано збирають, навіть для США. Під'єдную плату, а вона не працює. Тут мого подиву не було меж. Після аналізу проблеми виявилося що припой був дуже поганої якості. Мусив його повністю видалити і перепаяти всі елементи іншим припоєм. Все одразу запрацювало. 

Фото перетворювача з боків.



Схема підключення така.  

До IN під'єднується вихід блока живлення/акумулятора, а до виходу OUT - міні комп'ютер. Але перед підключенням комп'ютера з допомогою потенціометра на платі потрібно виставити напругу в 12 В. Звертаю увагу, що потенціометр багатообертовий. Одного оберту буде замало.

Фото, де саме налаштовувати рівень вихідної напруги. 


Потреби у підключенні вентилятора в мене немає, тому що комп'ютер в максимумі споживає струм в 2 Ампери. Радіатори мають достатні розміри, щоб ефективно охолоджувати мікросхеми перетворювача. 

Частота, на якій працює перетворювач складає 325 КГц. Це в моєму випадку. Зустрічав і з частотою в 300 КГц. 

Щодо уражених частот. Теоретично вони мали би бути кратні 325 КГц. На мій подив, в реальних умовах етеру, я нічого такого не визначив. В аматорських діапазонах все чисто. Звісно, життя покаже як насправді він себе поведе, але поки що все гаразд. Після проведення польових випробувань я обов'язково розповім про свої враження щодо його використання.

До  зустрічі !

73 ! de UT2YR


Комментариев нет:

Отправить комментарий