суббота, 9 января 2021 г.

Езернет фільтри, або боротьба з повітряними млинами.

В статті по підключенню KiwiSDR я описував про проблему виникнення спурів через Ethernet інтерфейс BeagleBone Green. Починаючи від 14 Мгц і до 30 МГц через кожних 60 КГц їх можна побачити. Там я розповів про два способи зменшення цих спурів. Я зменшив швидкість порта до 10 Мбіт та патч-корд скрутив у кільце діаметром 20 см. зробивши 10 витків. Витки розташовані якомога ближче до мережевого роз'єму KiwiSDR. Це дозволило зменшити спури до рівня -102 dBm. 

 

Звісно, досконалості немає меж і мені не дуже до вподоби штурпаки в 4 бали по S-метру. Тому я вирішив пошукати спосіб ще більшого зниження, по можливості до повної їх відсутності.

Погулявши по форумах і начитавшись купи різних статей, мені порадили придбати DX Enginneering ISO PLUS

Його придбання виявилося дещо проблематичним. Мусив просити друзів, що на даний час проживають в США, придбати комплект фільтрів та вислати його мені.  

І ось нарешті довгоочікувана посилка у мене в руках. Комплект упакований в поліетиленову торбину, запаяний зверху. Всередині з компонентами інструкція.

 


 Файно розпакований вигляд такий.


Дві коробочки та два патчкорди, які будуть з'єднувати фільтри з пристроями. Потрібен буде ще один патчкорд, щоб ці фільри з'єднати між собою.

Тепер гляньте на інструкцію. Я її засканував, щоб ви могли з нею ознайомтися. 



 

При перегляді фото для їх збільшення, ви можете натиснути на них. Згідно графіка, що міститься в інструкції фільтри мають задавити випромінювання від 20 до 32 Дб. 

Давайте подивимося, що там в середині. Коробки нічим не склеєні, З допомогою лопатки, яку використовують сервісні інженери, вони дуже швидко і легко розбираються. В середині нас зустрічає невеличка платка. 

Платка знизу. 


Де фільтри ? На перший погляд з'єднані між собою дві RJ-45 мами. Справді, де фільтри ? З'явилося легке відчуття, що мене надурили, при чому досить жорстко.   

Розбираюся далі. На платі знаходяться два однакових роз'єми HALO HFJ11-1G46ERL. 

Згідно даташиту, фільтр вмонтований в самий роз'єм. Гляньте на таблицю. Ось його короткі характеристики.


 Внутрішня схема - F.

 Ось і сама схема.


Тепер я продемонструю отриманий ефект після підключення фільтрів.

 

Рівень -109 dBm. Різниця із попереднім підключенням складає 7 dBm. Прикинемо приблизно що це буде у нас по децибелах. По напрузі (згідно калькулятора) це виходить 6 dB, а це складає 1 бал по S-метру. І справді, порівнюючи два малюнки, на верхньому S-метр відображає 4 бали, а на нижьому вже 3. 

Питання заключається в тому - де обіцяні десятки децибел, що вказані у графіку ? Можливо я щось не так зробив, але все згідно інструкції. 

Висновок напрошується самий. Економте 50 доларів, або краще витратіть їх на добру антену.


До зустрічі !


73 !  de UT2YR


Комментариев нет:

Отправить комментарий