понедельник, 20 июля 2020 г.

Активна магнітна антена Wellbrook ALA1530

Сьогодні я розповім про активну магнітну антену Wellbrook ALA1530, виробництва Wellbrook Communication. Звісно, буде також фото конструкції антени та її частин. І, звісно, розповідь як вона до мене добиралася.

Вибір на цю антену впав з причини рекомендації розробників KiwiSDR а також SWL із великим стажем.

Історія про те, як я її отримав - незвична. Я її зараз опишу для того, щоб в кого виникне бажання її мати, не став на граблі, на які я став у свій час. Одразу скажу - процес в мене вийшов досить затяжний. Десь півроку.  Офіційний сайт, на якому можна подивитися цю красу.


Вибрав я таку антену.


Це найновіша модель в лінії ALA1530. Розробник і одночасно виготовлювач цієї антени Andrew H. Ikin

Ця компанія налічує два співробітники. Сам сер Ендрю та його дружина. Компанія знаходиться в гаражі поряд з будинком, де вони живуть. А номер телефону є одночасно і домашнім. Все як в кращих традиціях 60-х років минулого століття.

Оплата приймається через PayPal.

Розрахувався я за 1 штуку (на сайті пише що є в наявності) і набрався терпіння. Проходить два дні. Я заглядаю в свій обліковий запис, історію замовлень, а там сюрприз. Ваше замовлення скасовано. Задаю Ендрю запитання, чому він скасував замовлення. Виявляється, він не відправляє свої антени ні в Україну, ні в Росію. Спробував я декілька різних хитрощів з відкриттям поштових абонентських скриньок у містах Великобританії і подальшим перенаправленням посилок до перевізників, які доставляють їх в Україну. Нічого з цього не вийшло. Дядько принципово не вівся ні на що. Десь довбав я його півтора місяця. Безрезультатно.

Раз Магомет не іде до гори, то гора піде до Магомета. Знайшов я свого давнього друга, що мешкав років зо двадцять у Великобританії і попросив замовити антену на його ім'я з його адресою. Перерахував йому кошти і домовився, що він буде мені надсилати періодично що і як відбувається.

Два тижні ми чекали на підтвердження замовлення. Два з половиною місяці після підтвердження виготовлялася ця антена. І десь півтора місяця я чекав, доки вона добереться до мене. Зате добралася вона до мене ціла та неушкоджена, за що я другові надзвичайно був вдячний.

Висновок щодо замовлення. Якщо хочете таку антену то шукайте когось із знайомих, друзів, родичів за кордоном. І набирайтеся терпіння.

Тепер лірика вся скінчилася. Зараз я продемонструю фото і трохи опишу свої думки та враження.

Антена уявляє собою алюмінієве коло діаметром 1 метр. На фото зображена антена на фотоштативі. Не розжився поки на щоглу та поворотний пристрій для неї. Кручу її руками. Внизу кола знаходиться підсилювач, який працює від 30 КГц до 30 МГц та фільтр, який блокує прийом станцій FM діапазона.


Фото антени крупним планом.


Внизу в центрі знаходиться підсилювач та фільтр. Підсилювач під'єднаний двома дротами до кола з допомогою саморізів. Мені не дуже сподобався такий варіант. Невже не можна було нарізати різьбу ?



Судячи з серійного номера, зрозуміло що це дрібносерійне виробництво.  В комплект входить вч кабель з bnc роз'ємами на кінцях, інжектор живлення та блок живлення. Кабель гарної якості, фірмовий.



Блок живлення з англійською розеткою. На Європу відправляє з євровилкою. Не проблема. Придбав перехідник.






Імпульсний. На вагу легкий. Буду ліпити лінійний блок живлення, а цей викину. Потроху вже починає мене сердити виробник. Інжектор живлення ззовні виглядає круто. Коробка схожа на фірмову, фунтів на двадцять.


Коробка і справді фірмова - hammond, але те що я побачив всередині, не дуже мені підняло настрій.


На макетці зліпив дві дулі і зачепив плату до корпусу на двох шматках двостороннього скотчу. До роз'єму виходу на приймач припаяний лише центральний провідник. Земля гуляє по корпусу.

Низ антени, який має чіплятися на поворотній механізм складається з чаші та трубки, що в неї закручується. Трубка меншого діаметру ніж потрібно і вільно ходить туди-сюди. Різьба нарізана кругом дюймова. Як би і знайшов трубу, потрібно на ній нарізати дюймову різьбу.


Між кріпленням та білим пластиком де знаходиться вся електроніка, стоїть гумова прокладка. Дві шпильки з'єднують в бутерброд фільтр та підсилювач. На верху підсилювача знаходиться пластикова кришка.


Підсилювач розміром з хокейну шайбу, яка заллята компаундом і нутрощі не побачиш через це, а хотілося б побачити реалізацію підсилювача. Може такий колгосп як в інжекторі ?



 Наскільки я зрозумів, фільтр FM діапазона розмістився в нижній частині.



До конструкції в мене є купа претензій. Якби я потримав її в руках перед тим як придбати - я не дав би таку суму за неї. То можна докласти трохи коштів і щось взяти собі для походів. Одним словом відчуття в мене досить змішані.

Ну і на десерт надаю фото всіх паперів, що йшли в комплекті з антеною.





Ось такий набір антен підзібрався в мене. Хочу ще пару вертикалів та трикутник на 80 м. діапазон ( як бюджетний варіант). В максимумі Ягі. І комутатор антен, щоб прямо з приймача комутувати ними. Тоді можна буде в повній мірі насолоджуватися прийомом.

73 ! de UT2YR

Комментариев нет:

Отправить комментарий