понедельник, 13 сентября 2021 г.

Як найдешевше почати роботу з APRS. Магічно - непрацюючий шнурок з Аліка, та його напілінг.

Маючи в місті APRS діджіпітер та погодну станцію, гріх не мати  ходиболтайку з APRS. Але ситуація на ринку склалася досить дивна. Мій улюблений Icom взагалі не знав і не хоче нічого знати про APRS, Kenwood зупинив виготовлення портативок з вбудованим APRS. Залишається лише Yaesu. З того, що є на даний час, зміст придбати є лише щось з цих чотирьох моделей FT1-D, FT-2D, FT-3D та FT-5D. Тепер уважно дивимося на цінники і розуміємо, що для пересічного українського аматора сума непідйомна. А коли таких станцій потрібно декілька ?  Тому вирішив скласти бульдога з носорогом. Алофенг + смартфон з APRSDroid + шнурок APRS-K1.

Надивившись ІНТЕРНЕТІВ ;-)  для естетики (ну щоб не виглядало по-колгоспному),  вирішив замовити на Аліекспресі шнурок APRS-K1.  Хотів я шнурка APRS-K2 від BTech, але його ніде в продажу не було.

За два тижні шнурок був у мене на руках. Пішов я до свого колєги за баблофенгом. Колись він собі придбав UV-E70. Каже, що йому подобається. Ось так виглядає. 

(не подобаються мені Баофенги абсолютно ніякі, відповідно в мене вдома вони не ведуться), щоб спробувати роботу в APRS, поприймати/повідправляти пакети, побавитися відправкою їх не лише в етер, а й на електронну пошту та SMS.  Думаю, що з назви статті ви зрозуміли, що спочатку нічого з цього не вийшло, що не дивно. Останнім часом в мене з Аліком постійні попандоси. Напевне взагалі перестану купувати китайське барахло, та ще й за такі кошти. До речі, шнурок з доставкою обійшовся  мені в 27.43 дол.США, якби не дуже й дешево. За що такі гроші брати - незрозуміло. Напевне за естетику.


Що ж. Нікуди не дітися. Потрібно розбирати шнурок. В тій прямокутній коробочці зі скругленими краями і знаходиться вся схема. І, відповідно всі проблеми, що спіткали мене. Коробочка не заклеєна, не запаяна. Берете гострого ножика (я брав канцелярський), вставляєте лезо між половинками і похитуєте туди сюди. Все чудово розбирається і зовнішній вигляд залишається гарним. 

Нашому зору представляється супер-пупер нано-технологія з елементами квантової механіки. Все замальовано маркером, щоб ніхто не міг її вкрасти. Напевне, вона захищена секретними патентами.

З іншого боку плати як сирота, був припаяний резистор номіналом 2.2 кОм. Схоже, що напартачили і вирішили таким чином частково відновити його роботу. Пакети приймалися, але не передавалися. 


В розкритті таємниці допоможе медичний етиловий спирт (що було під рукою) та вушні палички. Стер я ті маркерні писаки і привідкрив таємницю.


Замалював я її на папері. Ось чудеса китайських інженерів.  Я вже починаю побоюватися їхніх поробок.


Дві речі, що кидаються в очі. Перша - щось забагато розділюючих конденсаторів. Теоретично C1 та C4 має бути відсутній. Динаміки що в смартфоні, що в радіо повинні бути навантажені безпосередньо на опори. Тобто схема приблизно має виглядати так.

Друга - завеликі номінали R1 та R4 в дільниках. В такому випадку прийдеться викручувати гучність на максимум. Та й номінали R2 та R5 як би теж завеликі. Спробував я зменшити номінали опорів, зберегши при цьому коефіцієнт ділення. R1 та R4 - 330 Ом, R2 та R5 - 33 Оми.

Смартфони Xiaomi та Huawei, що були надані для тестування не хотіли коректно працювати з таким навантаженням. Коли я повернув номінали R2 та R5 до 1 кОма то все стало чудово. В решті решт я спростив схему до мінімума деталей, що дозволило коректно приймати та передавати пакети на досить малих рівнях гучності що у смартфоні, що у радіостанції. 


Тепер ще один момент. Із заводу правий та лівий канали в роз'ємі, що іде до смартфона були закорочені. Обов'язковою умовою коректної роботи шнурка є підключення до схеми лише лівого каналу. Відпаяйте дріт з плати, який відповідає за правий канал.

Має бути ось так.


Результати вдалі. Ось приклад роботи з діджіком та відправкою пошти.



Пошта прийшла.


На істину в останній інстанції не претендую. Написав лише те, як в мене все це було. Можливо це особливість цих моделей смартфонів та моделі радіостанції, тому що у відгуках на Аліку з UV-5R все чудово працює без модифікацій.

З'явився ще один варіант шнурка, благо різновидів цих схем в інтернеті - мульйон. Паяй - скільки влізе.

До зустрічі !

73! de UT2YR


Комментариев нет:

Отправить комментарий