среда, 4 августа 2021 г.

Антена для роботи через аматорські супутники. Arrow II Portable Antenna. Model 146/437-10WBP

 

Давно в мене було бажання попрацювати через радіоаматорські супутники, але проблемою була антена. Це мали би бути дводіапазонні крос-яги по можливості з дуплексером. Відносно легкі та компактні (важкі навряд чи втримаєш в руках, а якщо її ще потрібно буде покрутити вздовш вісі тоді що ?). Мені пропонували колхозити щось своє, але я вирішив спробувати щось, що випускається дрібносерійними партіями та заодно розповісти вам.

Мій вибір впав на Arrow Antenna. Перейшовши за  посиланням, попадаємо на офіційну сторінку від виробника. Вона оформлена в ретро-стилі початку розвитку інтернету.

Тицяємо на Arrow II Portable Antennas і попадаємо саме туди, куди нам було потрібно.

З усього переліку що там є, нас цікавить лише два пункти.

146/437-10 (3 елементи на 144 та 7 елементів на 430) та 146-437/14 (4 елементи на 144 та 10 елементів на 430)

Мій вибір пав на модель 146/437-10WBP. Причин було декілька. 

Перша - ціна антени. 159 дол. проти 209. Можна було б і піднатужитись і 50 дол. десь знайти, але ця антена потроху стане діамантовою.

Друга - довжина буму (0,96 м. проти 1,6 м. уявляю, як це в руках тримати потрібний кут відносно горизонту і нахил по вісі при довжині буму майже в 2 метри). Треба бути досить тренованим в руках. Я порадився з американськими аматорами і вони сказали що цього варіанту цілком достатньо, щоб працювати із супутниками.

Третя - через епідемічну ситуацію на планеті виробник працює лише по ПайПалу, тобто додасться ще міжнародна пересилка, а це десь 67 доларів. Ціна потроху стає ціною б/в трансивера і починає лякати. В решті решт мені це все вилилося в майже 226 дол.

плюс розмитнення в 10 дол. Тобто разом 236 дол. США. Не дуже дешево. Подумайте добре яку саме модель вибрати для себе.

І ось вона вже в мене.

Упакована в картонну коробку. Розміри коробки  950 мм х 90 мм х 90 мм.

 Антена гарно запакована.  В коробці досить матеріалу для упакування.

Сама антена упакована в щільний та товстий поліетилен.

Етикетка розповідає нам що це за антена.


В пакеті розбірний бум та ще два пакети в яких знаходяться окремо для 2м та 70 см вібратор, рефлектор та директори.


Для міцності буму в його середині знаходиться мідна трубка. Інструкція виглядає наступним чином.





З одного боку бум закритий заглушкою. З іншого боку в бумі розташованй дуплексер. М'яка ручка додає комфорту коли її тримаєш і направляєш на супутник.



Почну складати. Зберу спочатку двійкову частину. Вирівнявши елементи на столі з одного боку, одразу видно де рефлектор, вібратор та директори. В середині трубок нарізана різьба і дві трубки зкріплюються між собою з допомогою шпильки.


Двійкова частина зібрана.

Елементи на 70 см. сортуються подібним чином. 

Повністю зібрана красуня.


Тепер про відчуття при збиранні, відчуття механічної міцності і відчуття ваги.

Збирати приємно. Все гарно виготовлено, чудово збирається. Все підігнано дуже точно. Ніяких перекосів отворів чи інших несподіванок немає. Напильник та кувалда не потрібні. Зберуть навіть дівчачі руки. 

Щодо механічної міцності. Мені вона здалася не надто міцною. Розбирати/збирати її я точно буду рідко. Тобто зібрав і користуєшся, а зберігаю я її у підвішеному стані. Придумав таку собі висюльку, на якій вона висить в горизонтальному положенні. 

На вагу вона легка. При роботі через супутники більш - менш можна тримати її в руках. Не дуже стомлюєшся. А як починаєш на двійці задушевні розмови, то хвилин через 15 в руці відчувається дискомфорт.

Такі малюночки малює нам антенний аналізатор.

На двійці. Резонанс на 146600. Мінімум КСХ 1.13



 

 


 

На семидесятці.


До біди можна і не лише на супутниках працювати.

Щодо ефективоності антени. Одного вечора я попросив радіоаматора провести зі мною експеримент щодо мінімальної потужності, з якою він мене почує. Відстань між нами складає 35 км. по прямій. Місцевіть пересічна - яри та горби. Між нами два поселення орієнтовно по 10 тис. населення та ліс. У нього 9-ти елементна на двійку, у мене, відповідно три елементи. Погода була суха, декілька днів без дощу що в мене що в нього. Мій Icom IC-705 дозволяє зменшити потужність до 125 мВатт. При такій потужності розбирається 40 % інформації. При збільшенні до 250 мВатт - 100 % розбірливість.

В цілому я антеною задоволений.


До зустрічі !

73 ! de UT2YR


Комментариев нет:

Отправить комментарий